Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bolesława Chrobrego w Kołobrzegu
Zarządzenie Nr 108/10
Prezydenta Miasta Kołobrzeg
z dnia 17.08.2010 r.
w sprawie ustalenia terminu składania wniosków na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów objętych Rządowym programem pomocy uczniom w 2010 r. – „ Wyprawka szkolna ”.
Na podstawie § 3 ust.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników oraz wypłaty uczniom zasiłku powodziowego na cele edukacyjne ( Dz. U. Nr 95, poz. 612 ) zarządzam, co następuje:
§ 1. Ustalam termin składania wniosków na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2009/2010 naukę w klasach I - III szkoły podstawowej, w klasie II gimnazjum oraz na dofinansowanie zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, realizujących obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, do dnia 20 września 2010 r.
§ 2. Wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
.
Prezydent Miasta
/-/
Janusz Gromek
Załącznik do Zarządzenia Nr 108/10
Prezydenta Miasta Kołobrzeg
z dnia 17.08.2010 .
……………..........................................
(Imię i nazwisko wnioskodawcy*)
………………………………………..
..............................................................
(adres zamieszkania)
Dyrektor ..........................................
…………………………………………
w Kołobrzegu
W N I O S E K
o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników szkolnych
w roku szkolnym 2010/2011 dla ucznia klasy ……………….
I. DANE OSOBOWE UCZNIA:
1. Imię i nazwisko ………………………………………………………………….…..………
2. Data i miejsce urodzenia ………………………………………………………………....….
3. Adres zamieszkania …………………………………………………………………….....…
4. Nazwisko i imię matki …………………………………………………………………….…
5. Nazwisko i imię ojca ……………………………………………………………………..….
*Wnioskodawcą może być:
a. Rodzic lub opiekun prawny ucznia,
b. Rodzic zastępczy,
c. Dyrektor szkoły, nauczyciel,
d. Pracownik socjalny lub inna osoba za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców
zastępczych.
II. OŚWIADCZENIE O LICZBIE OSÓB POZOSTAJĄCYCH WE WSPÓLNYM GOSPODARSTWIE DOMOWYM:
Lp.
Imię i nazwisko
Data urodzenia Stopień pokrewieństwa Wysokość dochodu netto w zł
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
III. ŹRÓDŁA DOCHODU NETTO W RODZINIE Z MIESIĄCA POPRZEDZAJĄCEGO ZŁOŻENIE WNIOSKU LUB W PRZYPADKU UTRATY DOCHODU Z MIESIĄCA, W KTÓRYM WNIOSEK ZOSTAŁ ZŁOŻONY:
Lp. Rodzaj dochodu Kwota
1. Wynagrodzenie za pracę
2. Świadczenia rodzinne
3. Emerytury, renty inwalidzkie i rodzinne (również zagraniczne, świadczenia przedemerytalne)
4. Stałe i okresowe zasiłki z pomocy społecznej
5. Dodatek mieszkaniowy
6. Alimenty i świadczenia alimentacyjne
7. Zasiłek dla bezrobotnych
8. Dochody z gospodarstwa rolnego
9. Dochody z działalności gospodarczej
10. Pobieranie stypendium o charakterze socjalnym ze środków publicznych
11. Inne dochody
Łączny dochód całego gospodarstwa domowego:
Średni dochód na jedną osobę w rodzinie (gospodarstwie domowym):
IV. W ZAŁĄCZENIU PRZEDKŁADAM ODPOWIEDNIE DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE DOCHODY RODZINY;
1. zaświadczenie z zakładu pracy o wysokości wynagrodzenia;
2. zaświadczenie z MOPS-u o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej;
3. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodach z pozarolniczej działalności gospodarczej;
4. zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o świadczeniach płaconych przez ZUS;
5. zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wypłacanym zasiłku dla bezrobotnych;
6. zaświadczenie o posiadaniu nieruchomości gruntowej lub budynkowej (liczba ha przeliczeniowych);
7. inne załączniki - uzupełniające dane zawarte we wniosku, wymienić jakie:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....................................................................................................................................
8. odcinek renty/emerytury/świadczenia przedemerytalnego;
9. w uzasadnionych przypadkach do wniosku zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów-oświadczenie o wysokości dochodów. .
OŚWIADCZENIE
1. Uprzedzony(a) o odpowiedzialności karnej, art. 233 Kodeks Karnego za fałszywe zeznania lub zatajenie prawdy oświadczam, że przedstawione dane są zgodne ze stanem faktycznym.
2. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych we wniosku, wyłącznie dla potrzeb programu pomocy materialnej, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm. )
………….………….. ……………………………………………
(miejscowość, data) (podpis rodzica/prawnego opiekuna lub innej
wymienionej jako wnioskodawca )
V. DECYZJA DYREKTORA SZKOŁY/PREZYDENTA MIASTA W SPRAWIE PRZYZNANIA/NIE PRZYZNANIA DOFINANSOWANIA
……………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………...……............................................................................
………………………………………………………………………….......................................
POUCZENIE
1. Pouczenie stanowi integralną część wniosku.
2. Dofinansowanie zakupu podręczników dotyczy:
1) uczniów rozpoczynającym w roku szkolnym 2010/2011 naukę w klasach I – III szkoły podstawowej i w II klasie gimnazjum, pochodzących z rodzin spełniających kryterium dochodowe, określone w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728, z późn. zm. ) tj. 351 zł netto /osobę,
2) w/w uczniów, pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego w przypadkach określonych w art. 7 w/w ustawy ( m.in. ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej) na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń,
3) uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest w/w niepełnosprawność, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, realizujących obowiązek szkolny lub obowiązek nauki.
3. Dofinansowanie zakupu podręczników będzie wynosić:
- dla ucznia klasy I–III szkoły podstawowej – do kwoty 170 zł,
- dla ucznia klasy IV-VI szkoły podstawowej – do kwoty 200 zł,
- dla ucznia klasy I-III gimnazjum – do kwoty 310 zł,
- dla uczniów realizujących kształcenie w zasadniczej zawodowe – do kwoty 300 zł,
- dla uczniów realizujących kształcenie w szkole ponadgimnazjalmnej (z wyłączeniem zasadniczej szkoły zawodowej ) - do kwoty 370 zł.
4. W przypadku szkół prowadzonych przez Gminę Miasto Kołobrzeg, koszty zakupu podręczników dla uczniów wymienionych w pkt 2 zwraca dyrektor szkoły, do której uczęszcza uczeń. Natomiast w przypadku szkół prowadzonych przez inne jednostki samorządu terytorialnego, osoby prawne lub przez osoby fizyczne, koszty zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego 5. Dofinansowanie zakupu podręczników nastąpi po przedłożeniu dowodu zakupu podręczników, którym w przypadku zakupów indywidualnych jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna albo rodzica zastępczego lub rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników, do którego należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach rządowego programu pomocy uczniom w 2010 r. – „ Wyprawka szkolna ”. W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów, koszty zakupu podręczników zwracane są po przedłożeniu potwierdzenia zakupu wystawionego przez podmiot dokonujący zakupu, które winno zawierać imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu i czytelny podpis podmiotu, który dokonał zakupu.
6. W przypadku ubiegania się o dofinansowanie kosztów zakupu podręczników dla uczniów określonych w pkt 2 ppkt 2, wnioskodawca do wniosku zamiast dokumentów potwierdzających dochód rodziny składa uzasadnienie złożenia wniosku, natomiast dla uczniów określonych w pkt 2 ppkt 3 wnioskodawca do wniosku załącza kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną i wypełnia tylko pkt I wniosku.
7. Wniosek składa się do dyrektora szkoły, do której będzie uczęszczał w roku szkolnym 2010/2011.
8. Rodzina - osoby spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące.
9. Za dochód uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, pomniejszoną o:
1) miesięczne obciążenie podatkiem dochodowym od osób fizycznych,
2) składki na ubezpieczenie zdrowotne określone w przepisach o powszechnym
ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia oraz ubezpieczenia społeczne
określone w odrębnych przepisach,
3) kwotę alimentów świadczonych na rzecz innych osób.
Do dochodu ustalonego nie wlicza się jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego, wartości świadczeń w naturze oraz świadczenia przysługującego osobie bezrobotnej na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych.
Termin składania wniosku: do 20 września 2010 r.